Monday, November 22, 2010

~be different~

 ~ dare to be different ~


Daripada Abu Hurairah r.a. berkata: Bersabda Rasulullah Salawatu Alai Wasalam, "Islam mula tersebar dalam keadaan dagang (asing). Dan ia akan kembali asing pula. Maka beruntunglah orang orang yang asing".

Mari menjadi orangorang yang asing itu..mari menjadi merekamereka yang pelik itu..

Jika semua disebelah anda menggoda, beranilah berkata tidak. Anda tidak bertanggungjawab terhadap mereka, mereka juga begitu untuk anda. Anda perlu bangun, mengukur dan mengatur jalan sendiri, membina karakter sendiri, bukan meniru gerakgeri mereka.Anda akan diadili sebagaimana apa anda hari ini, bukan kerana orang lain..

Mereka memakai sanggul tinggi, mereka memakai berbagai pewarna rambut, mereka memakai antinganting berjenama, itu definisi ‘anggun’ dunia. Dia melitupi rambutnya dengan hijab.tanpa satu perhiasan. Dia seorang yang pelik.

Mereka memakai jeans fit, mereka memakai skirt, mereka memakai t-shirt tidak berlengan, mereka memakai dress sampai lutut, itu definisi ‘cantik’ dunia. Dia memakai baju kurung, dia memakai jubah. Dia seorang yang pelik.

Mereka memakai compact powder, mereka memakai blusher di pipi, mereka memakai eye shadow, mereka memakai mascara, mereka memakai lipstick merah, dia memperhias diri dengan secalit senyuman..dia seorang yang ketinggalan zaman.

Mereka diapit kekasihkekasih dunia, diapit teman lelaki, diapit iphone, psp, dia diapit mini tafsir al-Quran..dia seorang yang ‘suka menunjuk baik dan alim’.

“Kita di zaman moden sekarang ini..tidak perlu ini dan itu..”, menganggap bahawa mereka perlu mengambil islam secara sederhana, menganggap carahidup perlu diasing dengan islam.. lalu timbul istilah ‘ketinggalan zaman, pelik, extremist, terrorist, oleh merekamereka ini..

Mari kita berhijrah ke daerah berpaksikan firman Allah, berpasakkan Rasulullah.. meninggalkan daerah jahiliyyah yang kita diami sekarang..

Daerah ini daerah tenang sekalipun ada yang kata usang
Daerah ini daerah damai sekalipun sukar untuk sampai
Daerah ini daerah merdeka sekalipun ada yang memeranginya
Biarkan saja aku di daerah ini..

Biarkan saja aku di daerah ini
Sekalipun ada yang tak gemari
Biarkan saja aku di daerah ini
Kerna aku mengerti ia amat suci & abadi

Di daerah ini, biarlah aku..

"Umat lain akan meratah kamu dengan rakus sebagaimana anjing-anjing yang mengelilingi hidangan makanan.” Sahabat bertanya adakah kerana bilangan umat Islam yang sedikit? Baginda menjawab Tidak, bahkan jumlah kamu masa itu banyak sebagaimana banyaknya buih di permukaan air banjir. Allah mengikis perasaan gerun di dalam hati musuh terhadap kamu dan Allah mencampakkan dalam hati kamu 'al-wahan'. Sahabat bertanya apa dia wahan itu ya Rasulullah. Jawab baginda 'cintakan dunia dan bencikan akhirat."

Nabi memberikan 2 faktor berlakunya begini: cintakan dunia dan benci kepada mati. Umat Islam generasi pertama dulu cintakan mati kerana dapat bertemu dengan Allah segera. Oleh sebab itu bila ada panggilan jihad, mereka sukarela bergabung tenaga memerangi musuh Islam Mereka tidak takut mengadap mati. Sebaliknya masyarakat Islam hari ini takut kepada mati malahan mengingatkan mati pun dianggap menyekat kemajuan. Mereka takut mati kerana memikirkan dosa yang terlalu banyak dilakukan dan sedikitnya amalan pahala yang dibuat. Akhirnya semangat jihad memperjuang dan menegakkan agama Allah pudar dan terhakis.

Are you DIFFERENT? Or do you fit in with the crowd just fine?
Are you ready?
Ready for more devotion and worship acts to get closer to Allah?
Are you really determined to do that?
Are you intending to exert efforts to obey Allah?
Or are not you determined yet to do that deep in your heart?

Proud to be different
And it doesn’t matter to me what people say
Because people will always talk
Talk slander, slander gossip, gossip comment, comment questions, question backbite
Their mouths will never be full
All I can be is myself
And no one can take that away from me
Not even myself
It is a gift from Allah
To be Muslim
And while others see us as being different
I see us being different together

 "Orang Yahudi dan nasrani sekali-kali tidak redha terhadap kamu buat selama-lamanya sehinggalah kamu mengikut cara hidup mereka." (2:120)

Seperti mana cloud strife melawan sephiroth dalam (ffvii) untuk mengembalikan keamanan dunia mereka, seperti itu juga kita seharusnya berlawan..

Melawan menentang naqib-naqibah jahiliyah yang dihantar ke dunia realiti kita, untuk menghancurkan anakanak muda islam. 

Tv, reality show, Korean, Japanese drama, artists, songs, bands, games, ….. Ini naqib-naqibah mereka..

Dihantar mereka untuk mengajar umat islam yang jahil kemajuan, mengajar mereka untuk menjadi unitunit penyumbang dalam agenda ‘ new world order’ mereka. Tidak seperti cara lama, menjajah dengan keganasan, tetapi menggunakan cara baru, penerapan unsurunsur penjajahan kedalam minda secara perlahanlahan..

Siapa superhero islam? 

Mari kita menjadi salah seorang..

Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada Malaikat; "Sesungguhnya Aku hendak menjadikan seorang khalifah di bumi…." (2:30)



----------dare to be different----------

Maksud saya hanyalah untuk menyedarkan dan mengajak anda semua untuk memperoleh kembali apa yang telah hilang dari tangan kita. Keinginan untuk memperoleh kembali harta yang hilang akan timbul, bila seseorang menyedari apa yang telah hilang dari tangannya dan betapa bernilainya harta yang hilang itu. Kerana itulah saya mencuba untuk menyedarkan anda semua. Bila anda semua mengerti dan sedar bahawa sesungguhnya anda dahulu pernah memiliki suatu harta yang tidak ternilai harganya, yang kemudian hilang dari tangan anda, maka anda pasti akan berfikir untuk memperoleh harta itu kembali. (al- maududi)

cerita korea, sila main jauhjauh,,
insyaAllah, remove it one by one,
you can do it, all the best!!


~dubirubiru dubirubiru~  
 

0 comments:

Post a Comment